Πέμπτη 26 Ιουνίου 2008

Προβοκάτσια ή βλακεία;

Το ΙΝΚΑ καλεί τους καταναλωτές να κάνουν μποϋκοτάζ στα τρόφιμα κάθε Πέμπτη μέχρι να μειωθούν οι τιμές. Κάποιος αφελής θα μπορούσε να πει πως κάτι είναι και αυτό, είναι μια μίνιμουμ αντίδραση στην ακρίβεια. Στην πραγματικότητα όμως αυτή η κίνηση μοιάζει να είναι προβοκατόρικη για τον στόχο των καταναλωτών. Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι ακόμα και αν τις Πέμπτες δεν αγόραζε κανένας τρόφιμα (γενικά και αόριστα) οι εταιρείες δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα μιας και τα τρόφιμα θα τα αγόραζε ο καταναλωτής την προηγούμενη μέρα ή την επόμενη. Οπότε το αποτέλεσμα του μποϋκοτάζ είναι προδιαγεγραμμένο. Πλήρης αποτυχία. Και δεν είναι το μοναδικό αρνητικό. Στην ουσία ο καταναλωτής θα πιστέψει ότι το μποϋκοτάζ ως όπλο άμυνας είναι αποτυχημένο. Στην ουσία το ΙΝΚΑ με αυτή του την πρόταση στηρίζει την ακρίβεια και αποδυναμώνει τις δυνατότητες των καταναλωτών. Αν η πρόταση αυτή δεν έγινε λόγω βλακείας τότε έγινε προβοκατόρικα…
Τι θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα; Όπως έχω ξαναγράψει το στοχευόμενο μποϋκοτάζ το οποίο θα έχει διάρκεια. Χρειάζεται συνεχής ενημέρωση των καταναλωτών… όσο θα περνάει ο καιρός όλο και περισσότεροι θα συμμετέχουν στο μποϋκοτάζ.
Έγινε πριν από λίγο καιρό ένα μποϊκοτάζ στο ακριβό γάλα, αυτό που κοστίζει πάνω από ένα Ευρώ. Το αποτέλεσμα ήταν να παρατηρηθεί μια πραγματική ή φημολογούμενη έλλειψη φθηνού γάλατος. Αν όμως ο στόχος δεν ήταν γενικός αλλά στόχευε σε μια μάρκα πχ ΔΕΛΤΑ τότε θα αποδυναμώναμε τις προβοκάτσιες από τα σούπερ μάρκετ και τις εταιρείες. Τι θα κάνανε; Θα κρύβανε όλα τα γάλατα εκτός από της ΔΕΛΤΑ;
Άρα αν θέλουμε να έχουμε πράγματι αποτέλεσμα μία λύση υπάρχει. Μποϋκοτάζ σε συγκεκριμένα προϊόντα, με συνεχή ενημέρωση και προτροπή με όσα μέσα διαθέτουμε και χωρίς χρονικό περιορισμό, το μποϋκοτάζ θα σταματήσει όταν πετύχουμε τον στόχο μας.
Σίγουρα θα υπάρχουν διαφωνίες ή ενστάσεις, εδώ είμαστε να το συζητήσουμε.
Η δική μου πρόταση είναι καθαρή και πιστεύω ότι είναι η μοναδική που μπορεί να φέρει αποτέλεσμα. Ας ξεκινήσουμε με το γάλα, μιας και αυτό το προϊόν ήταν το πρώτο που μπήκε στην λίστα. Μπορούμε να φτιάξουμε μια λίστα από όλα τα προϊόντα και να τα μποϋκοτάρουμε.

13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

STOPCARTEL
Λ.Συγγρου 132,17671
Αθηνα

www.stopcartel.org


NEWS LETTER 26-6-2008

Ακριβεια:Συζητηση αυριο στη Βουλη.Οι προτασεις του STOPCARTEL 26-6-2008



Σ.Ζησιμοπουλος: Δεν φταινε τα καρτελ για την ακριβεια ! 26-6-2008


STOPCARTEL is a registered Non-Profit Organization in Greece and United Kingdom

dimari είπε...

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου . Μόνο το στοχευμένο μπουκοτάζ διαρκείας μπορεί να έχει αποτελέσματα.
Όσον αφορά το ΙΝΚΑ και τους άλλους φορείς (ΓΕΝΙΚΑ) νομίζω ότι παίζουν περίεργο ρόλο .
Αν θέλεις δες την άποψη μου

http://apopseis-dimari.blogspot.com/2008/06/blog-post_16.html

Ανώνυμος είπε...

Ουτε καν λιστα δεν χρειαζεται. Απλα να μην παιρνουμε το ακριβότερο, μεχρι να το κατεβασουν. Και οταν (λεμε τωρα) το κατεβασουν σε τιμη, δεν παιρνουμε παλι το ακριβοτερο (που λογικα 0α ειναι καποιο αλλο). Και συγκεκριμενος στοχος υπαρχει, και ελαχιστοι κανονες (ενας: μην παιρνεις ΠΟΤΕ το ακριβότερο) για μερικους απο μας που εχουν μια δυσκολία στο να εφαρμόζουν κανονες. Το ίδιο μπορεί να ισχυσει και στη βενζίνη και σε ολα...

Ανώνυμος είπε...

Χρειάζεται ενημέρωση μέσα από διαφημιστικά σπότ ή με φειγ βολάν από εθελοντές έξω από Σ/Μ.
Για το πρώτο απαιτούνται κεφάλαια και αμφίβολο άν θα παραχωρήσουν χρόνο επί πληρωμή από το καρτέλ της Στραβής (τιβις)
, για το δεύτερο θέλει οργάνωση και οι μόνοι που μπορούν να το φέρουν εις πέρας είναι οι συνταξιουχικές οργανώσεις καθόσον δεν υπάρχει εξάρτηση εργοδότη και διαθέτουν αρκετό χρόνο τα μέλη τους.

mikros fokion είπε...

@ dimari
διαβασα την αποψη σου και δεν εχεις αδικο. αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν ειναι πολυ και υπολογισιμοι αυτοι που δεν μπορουν να "κλεψουν". επσιης πιστευω οτι δεν μπορουμε να περιμενουμε απο τους αλλους και ιδιαιτερα απο αυτους που εχουν συμφεροντα να κανουν κατι για εμας. χρειαζεται απο εμας συνεχομενος αγωνας και σταδιακα θα εχουμεελπιδα να ακολουθησουν και αλλοι. για το αρθρο 16 στην παιδεια ξεκινησαν καμια κατοστη ατομα και στο τελος εγινε ποταμι που παρεσυρε την θεληση ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
@ ανωνυμε 11,20
η λιστα χρειαζεται γιατι διαφορετικα οι εταιρειες θα παιζουν με τις τιμες ανεβαζοκατεβαζοντας τες εναλλαξ για λιγα λεπτα του ευρω. αν ομως πουμε ΔΕΛΤΑ έως οτου η τιμη πεσει στα 80 λεπτα το λιτρο θα εχουμε αποτελεσμα
@ανωνυμε 11,51
η αμεση και γρηγορη ενημερωση πραγματι θελει τους τροπους που λες... αυτο ομως προυποθετει χρηματα και οργανωση. αυτο λειπει. ας μην ειμαστε ομως βιαστικοι... υπαρχουν και αλλοι τροποι: email, sms, blogs, στομα με στομα. αυτο που ειναι απαραιτητο ειναι να γινεται η ενημερωση καθημερινα, να ειναι ο πρωτος στοχος μας, οπου και αν ειμαστε ότι και αν κανουμε.

Ανώνυμος είπε...

Το ΙΝΚΑ δεν ήταν αυτό που διαφήμιζε μέχρι πριν από λίγο καιρό να αγοράζουμε ΜΟΝΟ επώνυμα προϊόντα;
Τώρα μας λέει να μποϋκοτάρουμε τις αγορές την Πέμπτη, λες και την Τετάρτη ή την Παρασκευή τα Σ/Μ είναι πιο φθηνά.
Τουλάχιστον είναι περίεργη η στάση του ΙΝΚΑ.

mikros fokion είπε...

@ ανωνυμε 1,27
γι αυτο προτεινω να παρουμε στα χερια μας την κατασταση... για αρχη εβαλα στο μπλογκ την ανακοίνωση: ολοι μαζι μπορουμε: δεν αγοραζω γαλα δελτα μεχρι να μειωθει η τιμη στα 85 λεπτα!
ας κανουμε αυτην την σταγονα ποταμι!

Ανώνυμος είπε...

Έχεις απόλυτο δίκιο. Και, χωρίς να θέλω να σου "κλέψω" την πατρότητα της ιδέας θα αναφέρω πως κάτι σχετικό είχα γράψει πριν 8-9 χρόνια στην ΑΘΗΝΑΪΚΗ όπου δούλευα κείνα τα χρόνια.
Βέβαια χάθηκε στα παράσιτα της, τότε,πραγματικότητας. Ελπίζω να επιμείνετε και μακάρι να δούμε το πρώτο ολικό σαμποτάζ συγκεκριμένου προϊόντος, συγκεκριμένης εταιρείας. Πόσο θα αντέξει;
Πρέπει όμως να προσπαθήσετε να μπουν στο παιχνίδι και φορείς, όπως ΓΣΕΕ κ.λπ., αν και κάτι τέτοιο μου φαίνεται ουτοπικό.
Συνεχίστε και διαδώστε την ιδέα.

mikros fokion είπε...

@ ανωνυμε 4,22
δεν θα διαφωνησουμε για την πατροτητα της ιδεας... αυτα ειναι ψιλα πραγματα! το θεμα ειναι πραγματι να διαδοσουμε την ιδεα και εδω ειναι χρησιμοι ολοι... καθενας με τον τροπο του. οι φορεις που αναφερεις δεν προκειται να μπουν στο παιχνιδι παρα μονο αν μυριστουν πολιτικα οφελη και παλι δυσκολο ειναι. η γσεε αρκειται σε συμβολικες 24ωρες απεργιες ή σποραδικες συγκεντρωσεις που ειναι απλα το αλλοθι υπαρξης τους. δυστυχως!

Δημήτρης Ζιούζιος είπε...

Θα συμφωνήσω μαζί σας αλλα ταυτόχρονα το βλέπω και απο μια άλλη οπτική γωνία. Το θέμα είναι να καταλάβει ο καταναλωτής την δυναμή το. Το ζήτημα είναι να γίνει ευσυνείδητος ο καταναλωτής και να μην αγοράζει αυτό που του δίνουν σε οποιαδήποτε ποσότητα και τιμή. Αν δεν ειναι αυτός ο στόχος του ΙΝΚΑ τοτε τζάμπα γίνονται όλα...

ziouzios.blogspot.com

mikros fokion είπε...

@ζιουζο δημητρη
οταν το ΙΝΚΑ καλει τον καταναλωτη να συμμετεχει σε μια προσπαθεια καταδικασμενη σε αποτυχια δεν θα τον κανει ευσυνειδητο καταναλωτη αλλα απογοητευμενο καταναλωτη, θα πιστεψουμε δηλαδη οτι δεν εχουμε καμια δυναμη και οτι δεν μπορουμε να κανουμε τιποτα. αν ομως εχουμε εστω και μια μικρη νικη τα πραγματα αλλαζουν.

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα...Και εγώ μαζι σας είμαι.Για μένα το ΙΝΚΑ πρέπει να προτρέψει ολους τους καταναλωτες να κάνουν αποχή απο το γάλα..Και να πω και κάτι κουφό?Τι θα πάθουμε αν όλα τα νοικοκυριά κάνουν αποχή ενα 4ημερο;Κανένας!!Ούτε σε λαΙκή ούτε σε σουπερ μάρκετ.Την παρασκευή,μέχρι την Δευτέρα.Και την Δευτέρα να αγοράσουμε μόνο τα είδη πρωτης ανάγκης.θα σας πω εγώ πόσοι θα χάσουν τον ύπνο τους...Στην κατοχή οι γονείς μας αντεξαν 3 χρόνια πείνα,4 ημέρες δεν θα αντέξουμε;

mikros fokion είπε...

@mathaio
δυστυχως το ΙΝΚΑ δεν εχει σχεση με ενα πραγκατικο καταναλωτικο κινημα... καλη η προταση σου αλλα νομιζω οτι ειναι δυσκολα πραγματοποιησιμη. το μεγαλο προβλημα ειναι οτι δεν εχουμε καταναλωτικη συνειδηση και οτι δεν εχουμε καταφερει να ενωθουμε...